Výhody cloudového telefonního systému přesvědčí téměř každého

Pevným linkám dávno odzvonilo. Patří do propadliště dějin a měly by vyklidit prostor pro moderní technologii v podobě cloudové telefonie. O co jde, jak funguje a na koho se obrátit, když dáte zelenou řešení na míru?

Co je cloudová telefonie?

O cloud computingu jste již určitě slyšeli. Pravděpodobně dokonce využíváte mnohé služby, které na daném modelu fungují, takže základní výhody podvědomě tušíte. Nicméně pro jistotu: za cloud computingem se skrývá poskytování služeb a aplikací prostřednictvím serverů dostupných přes internet. Vzdálený přístup umožňuje práci na dálku v zásadě z libovolného místa. Pro uživatele je důležité, že platí pouze za užití, ne však za nákup hardwaru a softwaru.

Co se týče cloudové telefonie, jedná se o balíček služeb postavených na internetové hlasové komunikaci (VoIP). Hostování telefonní aplikace má na starosti poskytovatel (tzn. „třetí strana“) a zákazníci k ní přistupují online.

V minulosti byly doménou firem privátní pobočkové ústředny (PBX), jejichž vlastnosti cloudová telefonie s přehledem supluje, a navrch nabízí spoustu dalších benefitů. Zákazníci se obejdou bez hardwaru, protože telefonování v cloudu umožňuje použití takřka libovolného zařízení. Kromě toho je mnohem flexibilnější v zavádění nových funkcí. Roli samozřejmě hraje také nižší cenovka.

Obecně lze za klíčové výhody telefonování v cloudu považovat snadnou implementaci i použití, funkce nad rámec tradičních telefonních služeb (např. videohovory, sdílení obrazovky, napojení na CRM atd.) a prakticky neomezený přístup (uživatelé mohou využívat služby bez ohledu na to, kde se právě nachází).

Seznamte se se službou Cloudya

Jaké pokročilé funkce cloudová telefonie nabízí, lze dobře demonstrovat na špičkovém telefonním systému Cloudya, za kterým stojí celoevropský poskytovatel NFON.

Cloudya jde v mnohém nad rámec běžných řešení a umožňuje zaměstnancům udržovat kontakt efektivněji a bez nutnosti jakékoliv údržby. Disponuje všemi funkcemi pobočkové ústředny (např. hlasovou schránku, frontu volání…), virtuálními konferenčními místnostmi, sdílením obrazovky, videokonferencemi a v neposlední řadě integrací s CRM.

Telefonování v cloudu probíhá v jednotném webovém rozhraní, které je univerzální pro desktop i mobilní zařízení. Uživatelé se mohou rozhodnout, zda volání přijmou, přesměrují do hlasové schránky nebo předají na mobilní telefon. To vše, aniž by museli řešit technické detaily – právě o tom totiž cloudová telefonie je.

A je to bezpečné?

Odpověď zní „ano“, cloudová telefonie staví na ukládání dat ve vysoce zabezpečných geo-redundantních datových centrech. Strategický důležitá a kritická data jsou replikována a uložena i mimo hlavní servery – v případě pádu služba plynule přechází na kopie. Naprostou samozřejmostí jsou šifrování, přítomnost firewallů a fyzické zabezpečení serveroven.

You may also like...