Jaké SEO faktory ovlivňují ranking webu?

Jak je možné, že se vaši konkurenti umisťují v organickém vyhledávání na předních pozicích, zatímco váš web pokulhává někde na x-té stránce? Zřejmě nepodceňují sílu SEO – optimalizace pro vyhledávače. Jedná se o soubor technik, které vedou k lepšímu umístění ve výsledcích vyhledávání. Tzv. SEO faktorů je velmi mnoho a jejich význam se průběžně mění. Zatímco v minulosti stačilo velké množství zpětných odkazů, dnes jsou weby hodnoceny podle mnoha dalších kritérií. A ano – zpětné odkazy mají stále velký význam, ale prim hrají kvalita a relevantnost.

Nepodceňujte rychlost webu

Pokud jde o nejnovější trendy v oblasti optimalizace, odborníci stále častěji apelují na rychlost načítání webu. Je statisticky potvrzeno, že téměř polovina uživatelů zavírá okno se stránkou, pokud se nenačte do 2 sekund, a to především na mobilních zařízeních. Vědomi jsi toho jsou také programátoři z Googlu, a proto rychlost načítání zařadili mezi významné SEO faktory.

Jaké jsou další hlavní SEO faktory?

S přibývajícím počtem stránek hraje stále větší roli kvalita obsahu. Texty by měly být pro uživatele přínosné a obsahovat všechny podstatné informace. Web mohou zvýhodnit i časté aktualizace. Google hodnotí také UX (user experience) signály. Například nízkou míru opuštění, počet prohlédnutých stránek, čas strávený na webu apod. Není tajemstvím, že výhodu mají weby s https v kombinaci s http2. Mezi nejdůležitějšími SEO faktory nechybí ani strukturovaná data (tzn. značky schema.org), vhodně zvolené metatagy a v neposlední řadě zpětné odkazy z autoritativních a tematicky příbuzných webů.

Nemusíte na to být sami

Pokud vám není jasné, co přesně váš web potřebuje, nechte si provést SEO audit. Obraťte se na odborníky, kteří optimalizaci rozumí a navrhnou vám funkční řešení. Třeba na ty ze SEO Consult.

Publikováno: 15. 11. 2017

Kategorie: Tvorba webu

Autor: Adam Hájek

Tagy: seo audit | seo faktory