I virus může být prospěšný

Virus je odjakživa považován za nepříjemného parazita. Ať už se jedná o počítačové viry, které nám ničí naše stroje či biologické viry napadající náš imunitní systém, vždy jde o velmi nepříjemného společníka, kterého se lze zbavit jen s obtížemi. V případě virálního marketingu je všechno úplně jinak. Pokud se příliš neorientujete v současných trendech internetového marketingu tak vězte, že se jedná o relativně mladý způsob propagace, který je ve správných rukou velmi, VELMI efektivní. Virální marketing nedostal své přízvisko náhodou. Jde o způsob propagace, který se šíří z uživatele na uživatele, tedy stejně, jako v případě opravdového viru. Podstatou je zajímavé sdělení, které si budou uživatelé předávat sami, bez pomoci dalších marketingových nástrojů. Nenechte se však zmást, aby byl virální marketing opravdu úspěšný, musí být ono sdělení absolutní bombou. Nebo snad sami předáváte nezajímavé informace, které vás nezaujaly? Na začátku tohoto poměrně netradičního marketingového tahu by měl být brilantně promyšlený obsah, který uživatelé přijmou za svůj. Pokud se s obsahem ztotožní natolik, že ho budou sami od sebe ochotni poslat dál, máte na půl vyhráno. Způsob reklamy prostřednictvím virálního marketingu může mít mnoho podob. Může jít o zajímavý e-mail, fotografii, prezentaci, části kódu a podobně. Virální reklama může uživatele pobavit, šokovat či je přimět k zamyšlení. Musí je zaujmout a nikoliv nudit. Může být i naprosto uhozená, protože jak známo – lidé se vyžívají v naprostých hovadinách, což na síti platí dvojnásob. Obsah, který si mezi sebou uživatelé posílají může mít podobu skryté (ale na první pohled viditelné) či přímé reklamy. Samozřejmostí by mělo být přesné cílení na určitou skupinu uživatelů. Jen těžko můžete čekat, že si bude komunita filatelistů přeposílat odkaz na nový portál o fitness. Virální marketing spadá do guerilla marketingu, který se poprvé objevil v 70.letech 20.století a vyznačuje se nízkými náklady na realizaci a relativně krátkou dobou trvání. Ideální je ho kombinovat s dalšími způsoby guerilla marketingu a pokusit se vytěžit maximum. Hledáte-li ideální prostředí, kde se bude vaše reklama šířit stejně, jako ptačí chřipka v Pekingu, využijte sociální sítě. Kde jinde si uživatelé přeposílají každou „blbost“, než na Facebooku a podobných sociálních sítích? I vaše „blbost“ se tak může dostat do podvědomí mnoha uživatelů dříve, než jste si vůbec dokázali představit. Nechte se inspirovat a podívejte se na případové studie, které jsou důkazem vysoké míry úspěšnosti virálního marketingu.

Publikováno: 15. 02. 2012 / Aktualizováno: 29. 05. 2023

Kategorie: ON-LINE Business

Autor: Adam Hájek

Tagy: guerilla marketing | reklama | virální marketing