Vyzrajte na poruchy paměti a soustředění

Zdá se vám, že produktivita vaší práce klesá a to i přesto, ze jste si nedávno pořídili nový hardware a vybavili počítač nejnovějšími aplikacemi, které by měly práci urychlit a zefektivnit? Ptáte se sami sebe, proč vám nejednou banální úkony, které vám ještě nedávno nezabraly víc než pár minut, trvají mnohem déle? Jednou z nejčastějších příčin výrazného poklesu produktivity mohou být poruchy paměti a soustředění. Ty způsobují nejrůznější faktory, které lze do jisté míry eliminovat.

Chcete mít paměť jako slon?

Také si často nemůžete vzpomenout na to, co jste měli zrovna v plánu udělat? Paměť patří mezi nejúžasnější schopnosti našeho organismu a umožňuje mu ukládat, uchovávat a opětovně si vybavovat informace a zkušenosti. Zatímco malé děti nemívají s pamětí problém, postupem času však mozek stárne a není schopen takových výkonů jako zamlada. Problémy s pamětí se však netýkají jen seniorů, ale i lidí, kteří pracují „hlavou“ a studenti. Jedním ze způsobů jak zlepšit paměť je pravidelný trénink. Ideální jsou nejrůznější logické hádanky, ale často nám mohou pomoci i počítačové hry. Ne nadarmo se přece říká „škola hrou“ 🙂

Někdy však trénink nestačí a do hry nastupují nejrůznější medikamenty. Nebudeme si však nic nalhávat, status člověka, který do sebe láduje prášky na paměť, není zrovna příjemný. Mnohem lepší je proto prevence formou přírodních doplňků stravy, které obsahují mozkové stimulanty. Ty podporují mozkovou aktivitu, napomáhají ke zlepšení paměti a soustředění a navíc slouží i jako prevence před zhoršováním paměti. Mezi nejúčinnější látky patří DMAE, gingko biloba, ženšen, taurin, guarana, ale i vitamíny.

Soustřeďte se jako Jedi!

Co na tom, že si můžete na všechno vzpomenout, když vám „něco“ stále odvádí pozornost od vaší práce. Poruchy soustředění způsobují vrozené vady, ale také zdánlivě nepodstatné věci jako je prostředí, ve kterém se pohybujeme a samozřejmě i životospráva. Jednou z možností, jak se opět začít koncentrovat, je prokládat monotónní činnosti kreativnějšími úkoly, případně si často dopřát několikaminutovou pauzu. V konečném součtu budete mít práci hotovou mnohem dříve než kdybyste ji dělali v kuse, ale nebyli na ni zcela koncentrovaní. Pomoci vám mohou i energy drinky s obsahem kofeinu a taurinu, stejně jako káva a čaj.

You may also like...