Vlastní identitu by měla mít i vaše firma. Co vám corporate identity přinese?

Proč byste měli investovat čas a peníze do firemní identity? Praktický příklad hovoří za vše: když dostanete hlad a zahlédnete notoricky známou červenožlutou kombinaci, pravděpodobně se vám okamžitě vybaví známý fastfoodový řetězec. Téměř jistě se vám vybaví specifická vůně a pravděpodobně i příjemná atmosféra v samotném podniku. To vše je do značné míry dílem corporate identity. Firemní identita je logickým a správným krokem pro každého, kdo chce firmu odlišit od konkurence a vymanit se z davu. Můžete přitom prodávat či nabízet podobné služby jako ostatní, ale s propracovanou identitou získáte pozornost cílové skupiny mnohem snáz. Může jí být sympatické logo reprezentující stejnou životní filosofii.

Firemní identita není jen o designu

Většina lidí si pod pojmem firemní identita vybaví určité barvy, typický obalový design a další prvky grafického charakteru. Ale ačkoliv jsou tvorba firemního loga a související designérské úkony jedním ze základních kamenů corporate identity, důležité jsou i další aspekty. Do vizuální stránky by se měla promítat zmíněná filosofie. Jinými slovy: firemní identita není pouze jednotný vizuální styl, ale také firemní komunikace a kultura.

Udělejte krok kupředu a vystupte z davu

Možná jste se firemní identitě dlouhou dobu bránili, protože máte klientů dost. Jenomže to se může změnit, až se na trhu objeví konkurence s puncem jedinečnosti. Buďte proto první, kdo se odliší a prezentujte se v očích zákazníků jako subjekt, který je v souladu s jejich životním postojem. Navrhnout firemní identitu není snadné a grafickým pracím by měla předcházet komplexní analýza. S tou si hravě poradí reklamní agentura PrahaGRADESI, která se na corporate identity a vše, co s ní souvisí, úzce specializuje. Podívejte se na reference na gradesi.cz a udělejte si názor sami.

Publikováno: 15. 04. 2019 / Aktualizováno: 29. 05. 2023

Kategorie: ON-LINE Business

Autor: Adam Hájek