SEO optimalizace zvýší návštěvnost webu i vaše zisky

SEO optimalizace webu… Když si to jen tak přečtete, asi vám to moc neřekne. Není divu, není to příliš zažitý pojem. Na druhou stranu, o to důležitější je, zejména pro každého, kdo se snaží zviditelnit své podnikání na internetu. Chcete, aby o vás lidé více věděli? Aby vaše webové stránky navštívilo více lidí? A aby se vaše zisky, a to nejen z reklamy, ale také z případného prodeje, výrazně zvýšily? Pak je zde SEO optimalizace přímo pro vás. Pomocí nejrůznějších metod, které vycházejí ze základních principů internetového vyhledávání, posunete svoje stránky v seznamu vyhledaných výsledků mnohem výš, a dostanou se tak do povědomí širší veřejnosti. O jaké metody se tedy jedná?

Optimalizaci webových stránek je dobré plánovat dopředu

SEO optimalizace webu by měla proběhnout již během tvorby stránek. Již na začátku, když si budete vytvářet plán svého webu, a budete chystat texty, měli byste dbát především na přehledný obsah a dobré využití klíčových slov. Sebelepší stránky se na internetu v záplavě všech dalších informací ztratí, pokud nebudou vyladěny podle toho, co vyhledávače nejlépe využití. Tedy mít množství klíčových slov zabudovaných pevně do textu, mít jasnou strukturu a taktéž je důležité dbát na zpětné odkazy. Čím více jich budete na cizích stránkách mít, tím více bude pro vyhledávače relevantní a tím výše se dostane. Co vám ta trocha práce navíc dá? Dostane na váš web daleko více zákazníků. A s vyšší návštěvností rostou také zisky. A pro případ, že by bylo někdy potřeba vaše stránky aktualizovat a nechat projít SEO analýzou, budou výrazným usnadněním.

SEO analýza – jak ji provést a na co se zaměřit?

V případě, že se vám návštěvnost vašich stránek zdá příliš nízká, je nejvyšší čas provést SEO analýzu. Co vám to přinese? Především zjistíte, co jim chybí, a co je tedy potřeba zlepšit. Taková důkladná analýza sestává přirozeně z množství kroků. Některé mají pouze dílčí význam, jiné jsou naopak velmi podstatné a dalo by se říci také klíčové.

Analýza klíčových slov

Jedná se asi o nejznámější formu SEO analýzy. Klíčová slova jsou důležitá zejména pro fulltextové vyhledávače, které projdou texty, umístěné na stránkách, a v nich hledají vyhledávané fráze. Je tedy potřeba projít si statistiky, co lidé vyhledávají, a tato slova, či spojení slov, pak do textů a popisků zabudovat tak, aby je vyhledávač snadno našel. Čím více jich bude, tím lépe, nesmí však bránit logickému porozumění textu.

Analýza struktury stránek

Ač to někoho může překvapit, vyhledávače se zajímají také o strukturu vašich stránek a jednotlivé URL adresy. Stránky, které jsou jednoduché, přehledné, a mají jednotnou URL adresu dopadnou v hodnocení a v žebříčku vyhledávání daleko lépe než ty, které se zmateně větví a jsou pro vyhledávacího robota nepřehledné.

Analýza formátování a obrázků

Pro vyhledávače je velmi důležitá také úroveň klíčových slov. Nadpisy, citace, všechno lze při troše snahy elegantně a jednoduše vyřešit základním formátem textu. Ovšem pokud nastavíte nadpis na úroveň h1, podnadpisy na úroveň h2, a zbytek textu rozčleníte do odstavců, pěkně a přehledně, a obrázky umístíte i s odpovídajícím názvem a popiskem, výrazně tím zvýšíte své šance na dobré umístění.

Další aspekty SEO analýzy

Nástrojů, jakými se dá docílit zvýšení návštěvnosti, existuje ještě celá řada dalších, mimo hlavní jmenované. A každý z nich vás posune zase o kousek dál před konkurenci. Stačí jen umět se orientovat v základních metodách, a umět je aplikovat. Představme si ty nejvýznamnější z nich, a ukažme si, jak budou v praxi fungovat.

SEO optimalizace struktury stránek

SEO optimalizace stránek, které se potýkají s nízkým zájmem a návštěvností, není mnohdy jednoduchá, a bude chtít nějaký čas, aby se podařila. Mohli bychom ji rozdělit do dvou, respektive tří fází. V té první jde především o nutnou korekturu a úpravu toho, co již na stránkách je. Bude se jednat především o úpravy toho, co běžný zákazník nevidí, tak zvaného vnitřního obsahu (odtud také plyne název této fáze – vnitřní optimalizace). Je nutné projít celý zdrojový kód stránek aby se zajistila jeho čitelnost a přehlednost pro vyhledávač. Je to prostý mechanismus. Pokud je zdrojový kód dlouhý, důležité informace se v množství tagů a značek prostě ztratí, a vyhledávač jeho hledání vzdá. Dojde tak k velmi výraznému odsunutí stránky v žebříčku zobrazovanosti dolů. Stejně tak je problémem příliš větvený web. Pokud obsahuje velké množství odkazů, které se navzájem kříží, přestože nepřináší příliš nových informací, opět jsou pro vyhledávač nevyhovující. Než rozklíčuje složitou strukturu, raději zobrazí zákazníkům jiné odkazy. A co hraje velmi významnou roli je také rychlost načítání stránek. A tato rychlost není důležitá pouze pro vyhledávač, ale i pro zákazníka. Mnohý uživatel by mohl hledání dříve vzdát, než se stránka načte. Ovšem pokud se část obsahu stránek uloží do jeho prohlížeče, a nebude potřeba pořád kontaktovat server s dotazy o data, pak se všechno výrazně urychlí ke spokojenosti obou stran. Tím ale práce zdaleka nekončí, pojďme dál.

Optimalizace obsahu stránek

Dosud jsme se zabývali úpravami vnitřní stavby stránek, která nemá pro uživatele až tak velký přínos (přestože u vyhledávačů to funguje přesně obráceně). Běžný zákazník uvítá teprve druhou fázi optimalizace stránek, a sice úpravu textového i grafického obsahu. O co se jedná? Představme si stránku, která bude mít několik větví, v každé z nich bude řečeno prakticky totéž, s využitím těžkopádné češtiny a sem tam budou rozházené obrázky. Ta neosloví ani zákazníka, ani vyhledávač. Naopak web, který bude mít stručné, přehledné, a přesto stylisticky dobré popisy, a pečlivě uspořádané obrázky, tematicky i designově hodící se ke stránce, bude úspěšný. Jak toho dosáhnout? Především minimalizovat množství chyb, pečlivě všechny texty zformátovat (ideálně jim dát také jednotu a řád), a doplnit do nich taková klíčová slova, která vystihují vaše stránky, ale zároveň jsou často vyhledávané. Ovšem text samotný nezmůže příliš mnoho, návštěvníka osloví především grafické prostředí, které by mělo být vyladěné (přičemž se často, i s ohledem na rychlost načítání, vyplatí spíše jednoduchá elegance než přeplácanost) a pokud možno unifikované. Na co však nesmíme zapomenout, jsou také popisky a záhlaví. Zákazník si sice prohlédne především výslednou stránku, ovšem slova v záhlaví a v popiscích jsou důležitá pro vyhledávač. A tím se dostáváme zpět na začátek, ke zlepšení výsledků vyhledávání.

Tvorba zpětných odkazů neboli linkbuilding

Samostatnou kapitolou SEO optimalizace, a také poslední fází, která je mimochodem asi nejdlouhodobější, je linkbuilding. Co to je? Řekněme na začátek jednoduše, že se jedná o vytváření zpětných odkazů na stránku. Je potřeba najít kvalitní, často zobrazované, a také důvěryhodné weby, které budou ochotné vložit odkaz na vaši stránku (pravděpodobně často výměnou za stejnou službu z druhé strany). K čemu je to dobré? Pokud si zvolíte důvěryhodný web, který je často navštěvovaný, pak je zde reálná šance, že část zákazníků si najde i vás, a naopak. Je to pro vás tedy výhoda, která nic nestojí, ale přináší výsledky. A co se stane, pokud dáme všechny tři metody dohromady? Dejme tomu, že každá část optimalizace je jako dílek skládačky. Sama o sobě nebude mít až tak velký význam, ovšem když se spojí, dovedou velmi výrazně zahýbat jak s výsledky ve vyhledávání, tak i s návštěvností. A ta je pro každého majitele stránek klíčová. Její dynamický nárůst totiž znamená jak zvýšené zisky z reklamy, tak i lepší propagaci a případně také daleko vyšší příjmy z online prodeje.

Dobrá SEO agentura vám s optimalizací pomůže

Přirozeně, jak již z popisu metod vyplývá, není žádná ostuda, pokud se do SEO optimalizace nechcete pouštět sami. Opravdu to není tak jednoduché, aby to někdo, kdo s tím nemá zkušenosti, dokázal v plné míře sám, navíc rychle a efektivně. Ovšem pokud opravdu stojíte o zvýšení návštěvnosti stránek, pak není problém svěřit tuto práci profesionálům, kteří se v oboru pohybují dlouhodobě a mají s tím zkušenosti. Jednou takovou agenturou je například MEDIAUNIT.cz, která vám vytvoří nabídku na míru. Cena se bude odvíjet podle toho, o jaké metody budete mít zájem, a také kolik práce budou vaše stránky vyžadovat. Ovšem rozhodně nebude vyšší, než kolik díky kvalitní a vyšší návštěvnosti vyděláte navíc.

You may also like...