Váš web není responzivní? Pak zřejmě přicházíte o zákazníky…

Webové stránky má dneska téměř každý a tak trochu předpokládáme, že i vy. S kvalitou webu jde ruku v ruce konverzní poměr a i vy si jistě přejete, aby byl co nejvyšší. Faktorů, které mají vliv na celkovou úspěšnost internetového podnikání je nespočet a my se dnes zaměříme na jeden, který drtivá většina majitelů webových stránek podceňuje. Ještě předtím ale záludná otázka. Víte, kolik uživatelů zavře vaše webovky aniž by je pořádně prozkoumala? Pokud váš web není responzivní, zřejmě to bude více než jste si doposud mysleli…

Slovíčko responzivní použil v souvislosti s web designem americký programátor Ethan Marcotte v rámci článku, který napsal pro blog A LIST Apart. Podstatou responzivní webové stránky je takový způsob stylování, který zaručí její optimální zobrazení na všech dostupných zařízeních. Vlastnosti zařízení dokáže rozpoznat jeden z modulů specifikace CSS3, konkrétně Media Queries.

Nechápete? Je to jednoduché – responzivní web se automaticky přizpůsobí velikosti displeje zařízení, na kterém si ho uživatel prohlíží. Nezáleží tedy na tom, jestli se jedná o notebook, tablet nebo smartphone – uživatel nebude muset zdlouhavě scrollovat a zoomovat.

Pomalu se nám rýsuje odpověď na otázku, která zazněla v úvodu. Webové stránky, které nejsou responzivní, nemá většina uživatelů chuť prohlížet na jiném zařízení, než pro které je web nakódován. Příklad z praxe hovoří za vše:

Uživatel na váš e-shop zavítá na chytrém telefonu, ale protože web není responzivní, zobrazí se mu stránka na malém displeji tak, jak by se zobrazila na notebooku (pro jehož rozlišení je primárně web učen). Uživatelský komfort je v takovém případě minimální a uživatel se raději přesune na web, který se jeho smartphonu přizpůsobí. Vy jste přišli o potencionálního zákazníka a konkurence, která vsadila na responzivní web design, je zase o krok před vámi.

Poučili jste se a rozhodli se své webovky předělat tak, aby byly optimalizovány pro všechna zařízení? V tom případě se neváhejte obrátit na zkušeného web developera Břetislava Hřebačku, který seká responzivní weby jako Baťa cvičky. Mimo jiné nabízí i SEO audit, vedení PPC kampaní a další služby, které by váš e-byznys mohly vyšvihnout na úplně jinou úroveň. Reference najdete na www.hrebacka.com.

You may also like...