PAY PER POST – kdy má pro inzerenta smysl?

Existuje mnoho druhů propagace vašeho internetového projektu, e-shopu, či webové prezentace. Dnes však nebude řeč o kvalitní optimalizaci pro vyhledávače, PPC reklamách či Facebook marketingu. Říká vám něco PAY PER POST systém? Pokud využíváte služby placla.cz, možná si díky placeným článkům vyděláte pár stovek či tisíc korun měsíčně. Pojďme se však podívat na skutečný smysl placených článků, tentokrát z pozice inzerenta a nikoliv blogera.

PR články by měly sloužit k přímé či nepřímé propagaci vašeho webu. Mnoho inzerentů však nehledí na kvalitu blogu a ve velkém skupuje články kvůli velkému množství zpětných odkazů. Mají však zpětné odkazy na webech, které nejsou tematicky příbuzné, vůbec nějakou cenu? Vyhledávače odkazům určitou váhu nesporně přisuzují, ale mnohem efektivnější jsou relevantní odkazy z tematických blogů. V praxi to vypadá následovně – chcete-li prostřednictvím PAY PER POST systému propagovat dovolenkový portál, budou pro vás mnohem zajímavější blogy o cestování, než o elektronice.

Vycházejte z toho, že stavíte váš portál pro skutečné uživatele a nikoliv vyhledávače. Ranky a přední pozice v nejznámějších vyhledávačích jsou důležité, ale jen díky článkům ve vhodných magazínech se o vašich službách dozví skuteční zájemci. Vybírejte si blogy a magazíny i podle návštěvnosti. V systému placla.cz je mnoho skutečně kvalitních blogů a magazínů, které se mohou pochlubit pěknými ranky a slušnou návštěvností. Články tak bude skutečně někdo číst, což je mnohem efektivnější, než když je jednou za čas prolítnou pouze roboti a zaindexují je.
Nebojte se za články připlatit. V zadání si můžete vybrat počet zpětných odkazů s i za dvakrát vyšší cenu, než je vámi nabízený základ, jsou články v relevantních magazínech levnou záležitostí. Schválně si spočítejte, kolik platíte za zpětné odkazy. Zde musíte zohlednit čas a práci blogera, který pro vás musel sepsat článek a navíc vám do něj umístil několik zpětných odkazů.

Cena jednoho zpětného odkazu na obyčejných webech (obyčejný rozumějte cca 1000 návštěv/měsíc) se pohybuje mezi 20-30 Kč za měsíc. Vynásobte si toto číslo dvanácti, poté počtem zpětných odkazů a vyjde vám suma, kterou byste jinde zaplatili pouze za odkazy. Zde máte navíc pozitivní recenzi na váš produkt, zboží či službu. Shrnuto a podtrženo – PAY PER POST se vyplatí i v případě, že se články nenachází na spřízněném magazínu či blogu. Pokud však máte možnost výběru, rozhodně preferujte tematické odkazy.

You may also like...

1 Response

  1. Albert napsal:

    20-30 Kč za měsíc za odkaz? To bych tedy chtěl vidět!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *