Optimalizace pro vyhledávače: Když se dělá správně, vyplatí se

Optimalizace pro vyhledávače je pojem, se kterým se setkala většina živnostníků a firem nabízející své produkty a služby prostřednictvím svých webových stránek. Zjednodušeně řečeno jde o metodiku vytváření a upravování webu, jejímž cílem je získání lepších pozic ve vyhledávání, respektive větší a cílenější návštěvnost na relevantní dotazy.

Optimalizace pro vyhledávače neboli SEO (Search Engine Optimization) jde vstříc algoritmům vyhledávače a současně vychází vstříc zvyklostem uživatelů, protože ti při hledání věnují pozornost jen několika prvním odkazům ve výsledcích vyhledávání.

Není SEO jako SEO

Metody SEO lze rozdělit do dvou pomyslných skupin: na etické a neetické, případně na účinné a neúčinné.

Do skupiny etických metod SEO patří např. kvalitní a unikátní obsah, používání (X)HTML značek, používání titulků, nadpisů a podnadpisů, správná struktura URL, používání description a klíčových slov a v neposlední řadě i budování zpětných odkazů.

Nálepku neetické SEO mají metody jako spam, skrytý text a zobrazování jiného obsahu robotům než návštěvníkům.

SEO trendy se mění

Optimalizace pro vyhledávače je dynamický obor a význam jednotlivých metod se v průběhu času mění. Některé jsou dlouhodobě účinné, jiné jsou efektivní pouze po určitou dobu a následně vedou k penalizaci webu. A právě proto by méně zkušený provozovatel webu neměl experimentovat – mnohem bezpečnější je spolupráce se dobrým SEO konzultantem (např. https://digitalflowseo.com/), který má s optimalizací webových stránek dlouhodobé zkušenosti a bedlivě sleduje aktuální trendy.

V případě korektní optimalizace rapidně vzroste návštěvnost webu, a to dlouhodobě – nikoliv pouze po určitou dobu, jako je tomu u PPC reklamy. Mějte však na paměti, že SEO není jednorázový proces, ale soubor dílčích opatření, které je vhodné aplikovat průběžně (především tzv. off page prvky, jako je tvorba odkazů apod.).

You may also like...