Nepodceňujte návštěvnost z mobilních zařízení!

Máte starší webové stránky, které se dobře zobrazují jen na desktopech? V tom případě zvažte jejich předělání na responzivní verzi, případně tvorbu zcela nového webu. Prozradíme vám, proč jsou responzivní / mobilní weby nutností.

Responzivní, nebo mobilní?

Zásadní otázka souvisí s rozdílem mezi responzivní a mobilní verzí webu. Responzivní web se zobrazuje jinak na základě zobrazované plochy. Vždy jde o jedny a ty samé stránky, které se přizpůsobují šířce okna prohlížeče. Mobilní web je samostatná verze, tedy jiná než ta, která je určena pro notebooky a monitory desktopů. K výhodám mobilního webu patří perfektní optimalizace pro tato zařízení, mnohem menší datový tok a možnost poskytování jiného obsahu než na standardním webu. K nevýhodám mobilního webu oproti responzivnímu patří vyšší pořizovací cena (platíte za dva weby) a riziko častých chyb při rozeznávání zařízení – stává se, že se mobilní verze optimalizované pro menší smartphone zobrazují i na velkých tabletech.

Proč jít vstříc mobilním zařízením?

Vraťme se však na začátek. Zda se pro vaše účely hodí spíše jeden responzivní nebo mobilní web, vám poradí odborníci. Mnohem podstatnější jsou důvody, kvůli kterých byste neměli mobilní / responzivní design podceňovat. Počet uživatelů mobilních zařízení roste a v některých oborech tvoří nadpoloviční většinu. Lidé se přes chytré telefony pídí k informacím, nakupují, provádí rezervace a další činnosti, které dříve vykonávali přes desktopy a notebooky. Mobilní návštěvnost prudce roste a byli byste sami proti sobě, kdybyste tento trend ignorovali. Návštěvníci nechtějí čekat na zdlouhavé načítání a většinou z nepřehledných neresponzivních webů rychle odchází. Jedním z důvodů je také optimalizace pro vyhledávače. Ty totiž berou responzivitu / mobilitu webu jako jeden z hodnotících faktorů a přikládají jim velkou váhu. Chcete se o problematice dozvědět více? Bližší informace vám rádi prozradí odborníci z firmy Shopea, kteří se zabývají tvorbou e-shopů, webových stránek a dalších služeb (např. optimalizace pro vyhledávače Brno), bez kterých se na v konkurenčním prostředí internetového podnikání neobejdete.

Publikováno: 25. 10. 2016

Kategorie: Tvorba webu

Autor: Adam Hájek

Tagy: responzivní nebo mobilní weby