Několik tipů jak na e-shop

Vy ještě nemáte vlastní e-shop? V tom případě to rychle napravte. Neomezujte působnost svého byznysu na jednu lokalitu a začněte prodávat celorepublikově. Vezmete-li to za správný konec, budete si mnout ruce. Jenomže kde je onen „správný konec“? Samotný internetový obchod má od zlatého dolu na míle daleko. Skutečnost, že nahodíte prodejní stránky online, ještě neznamená, že jste právě spustili továrnu na peníze. Prozradíme vám, jak začít a co nepodceňovat!

Open source, pronájem, nebo řešení na míru?

V prvé řadě se budete muset rozhodnout mezi několika variantami. Bude to open source, pronájem, nebo e-shop na míru? Každé řešení má svá pro a proti, ale neměli byste podlehnout zdání, že vás open source vyjde jen na cenu domény a webhostingu. Nákup specifických pluginů a spousta úprav se mohou výrazně prodražit. To samé platí i o pronajatém e-shopu, který zřejmě nebude odpovídat vašim konkrétním požadavkům. Což o to, pronajímatelé pro vás udělají první a poslední, ale i to vás bude stát spoustu peněz. E-shop na míru představuje je zpočátku nejdražší, ale výsledek bude stát za to. Zaplatíte jen za funkce, které skutečně potřebujete a necháte si naprogramovat takové, které u open-source/pronajatého e-shopu v základu nejsou.

Design e-shopu nepodceňujte, prodává!

Spousta začínajících prodejců podceňuje webdesign s tím, že tuctová šablona na začátek „stačí“. Jenomže nestačí. Návštěvníky může nepřehledný nebo zastaralý vzhled e-shopu odradit. Nespokojte se s grafickým kabátkem, který využívá několik desítek dalších internetových obchodu a odlište se. Nechte si vypracovat intuitivní a kreativní webdesign na míru. Nechte si poradit od profesionálů a nebojte se investovat. Neprohloupíte!

Nechte si namíchat marketingový mix

E-shop již máte, ale návštěvníci nikde? Budete muset zapracovat na propagaci. Univerzální tip nedostanete, protože pro každý jednotlivý segment je efektivnější něco jiného. Najměte si specialistu na PPC, zkuste to na sociálních sítích a pomalu, ale jistě pracujte na SEO. Za krátkou dobu poznáte, která cesta je nejrentabilnější.

Publikováno: 22. 09. 2014

Kategorie: ON-LINE Business

Autor: Adam Hájek

Tagy: jak na eshop | ux design