Máte obchodní podmínky na webu v pořádku?

Provozujete-li e-shop nebo web, prostřednictvím kterého nabízíte služby, měli byste na něm mít také obchodní podmínky. Ty by měly zahrnovat kontaktní údaje, informace o nákladech na dování zboží, poučení o právu na odstoupení od smlouvy do 14 dní, ale také dobu, po kterou zůstává nabídka nebo ceny v platnosti a další náležitosti. Nepřesné, nepravdivé, neúplné či nesrozumitelné obchodní podmínky jsou jasným signálem pro Českou obchodní inspekci – ta může situaci vyhodnotit jako nekalou praktiku nebo úmyslné klamání spotřebitele a uložit provozovateli webu pokutu.

Udělí ČOI pokutu vždy?

ČOI samozřejmě nepokutuje každého za sebemenší nedostatek v obchodních podmínkách. K pokutování dojde v případě, že inspektoři zjistí, že provozovatel e-shopu používá nekalé praktiky a záměrně nakupující neinformuje o určitých skutečnostech, které by mohly ovlivnit jeho rozhodnutí nakoupit.

Pokud však inspektor dojde k závěru, že došlo k porušení povinností, může ČOI udělit sankci ve výši odpovídající závažnosti deliktu. V praxi se může jednat o několik desítek tisíc, ale také mnohem vyšší částku do výše 5 mil. Kč. Tu obvykle ČOI uděluje za opakované nebo zvlášť závažné delikty.

Obchodní podmínky vám sestaví advokátní kancelář

Chcete-li mít své obchodní podmínky pro eshop či web v pořádku, můžete využít službu webovepodminky.cz, kterou provozuje advokátní kancelář JUDr. Martina Dvořáková. Služba funguje již sedmým rokem a využilo ji přes dva tisíce spokojených klientů. Ti ji hodnotí jako jediné správné řešení (oproti použití „univerzálních“ podmínek stažených z nedůvěryhodného zdroje).

Obchodní podmínky na míru jsou k mání ve dvou variantách – obchodní podmínky web a e-shop. Součástí podmínek pro internetový obchod jsou také reklamační řád, reklamační protokol a formulář odstoupení od smlouvy. V ceně za vypracování je zahrnuta také úvodní konzultace s advokátem v případě vzniklého problému.

You may also like...