5 způsobů, jak zvýšit návštěvnost webu

Máte webové stránky či eshop, ale chybí vám zkušenosti s online propagací? Podívejte se na metody, jak zvýšit návštěvnost svého webu.

Hned na začátku si je dobré uvědomit, že marketing zdarma neexistuje

Na internetu najdete mnoho rad, tipů a triků, jak zvýšit návštěvnost webových stránek zdarma. Pokud umíte ocenit svůj čas, tak rychle zjistíte, že žádné „zdarma“ neexistuje a jde o velice zdlouhavou práci, na kterou se oplatí najmout zkušené odborníky. Dobrá online marketing agentura ví, jakým směrem váš marketing směřovat. Dělá to efektivněji – tedy rychleji, účinněji a ve výsledku i levněji. Co by vám měla dobrá agentura nabídnout, aby vaše spolupráce směřovala k růstu návštěvnosti?

1. Dobrý web je základ

Možná web či eshop již máte (třeba jej budujete). Je však uživatelsky přívětivý? Tady se setkáte s pro mnohé pořád tajuplnými pojmy, jako je UX a UI. Nelekejte se jich. Dobrá online marketingová agentura vám pomůže bez toho, abyste po smyslu těchto zkratek museli pátrat. Váš web vám navrhne nebo upraví tak, aby každý návštěvník či zákazník našel na webu rychle to, co hledá; už na první pohled pochopil, že je na správném místě, a aby se s webovými stránkami ztotožnil i po vizuální stránce.

2. Bez SEO to nepůjde

Kvalitní SEO začínáte tvořit už při budování struktury webu. Máte v eshopu správně nadefinované kategorie zboží tak, aby odpovídaly tomu, jak toto zboží vaši zákazníci hledají? Pracujete správně s parametry „title“ a „meta descriptition“? Je obsah na vašich stránkách vhodně strukturovaný? Načítají se stránky webu dostatečně rychle? Už tady tedy dobré SEO začíná. Rozhodně ale nekončí. Nechte online marketingovou agenturu zanalyzovat problémy, které váš web má a proveďte potřebné SEO optimalizace webuAž pak se vrhněte na další SEO aktivity: například na budování zpětných odkazů (linkbuilding).

3. Potřebujete zajímavý obsah – milují ho zákazníci i vyhledávače

Určitě jste už v souvislosti s budováním online návštěvnosti mnohokrát slyšeli větu „obsah je král“. Ne, není to jen prázdná fráze. SEO optimalizace pro vyhledávače se bez kvalitního obsahu na vašem webu neobejde. Obsahem mohou být kvalitní a unikátní popisy zboží v e-shopu, ale i magazín či blog na témata, která s vaším obsahem souvisí. Tento obsah musí být opět strukturovaný, měl by být vzájemně provázaný interními odkazy a současně se nebát odkazovat externě na jiné autoritativní zdroje. Tvorba podobného obsahu je mravenčí práce, která by měla vycházet z analýzy potřeb zákazníků a současně hledanosti klíčových slov. Pokud si na tuto práci z odborného nebo časového důvodu netroufáte, obraťte se opět na specialisty.

4. Nasaďte PPC kampaně – jsou efektivní cestou nejen k vyšší návštěvnosti, ale i k zvýšení objemů prodeje

Webové stránky i e-shop lze propagovat mnoha způsoby. Začínáte a hlídáte si každou korunu v marketingovém rozpočtu? Rozhodně vsaďte na PPC kampaně, kde platíte za proklik. Tento typ kampaní se realizuje především v síti Google (Adwords) a Sklik (Seznam). Potřebujete těmto systémům rozumět, udělat si analýzu klíčových slov, vytvořit kampaně a sestavy, nastavit ceny, plány, regionalizaci, vyloučit slova a vše samozřejmě analyzovat a vyhodnocovat. Pořád to ale není vše. Do hry vstupuje retargeting (Seznam.cz) a remarketing (Google), ev. dynamický remarketing, které zvyšují konverzi PPC kampaní. Správa PPC kampaní je opět náročná na znalosti, zkušenosti i čas.

5. Propagujte web i dalšími způsoby – ale jen těmi, které fungují

Nabídek na propagaci svého webu dostanete určitě mnoho. 99 % z nich ve vašem případě nebude fungovat. Nesnažte se všechny otestovat a hledejte raději radu u zkušených odborníků. Pokud vás zajímá například efektivní propagace e-shopu, nezapomeňte zvážit, jestli jsou pro vás vhodné zbožové srovnávače. Těmi dominantními jsou dnes Heureka.cz, Google Nákupy a Zboží.cz (Seznam.cz). Vhodnou formou propagace pro eshopy jsou produktové kampaně v rámci sítí Google a Seznam, které propojují vyhledávání se zbožovými srovnávači a s PPC systémy. Důležitý je již zmíněný dynamický remarketing. Co umí? Hlídá si potenciálního zákazníka, který už o konkrétní produkt nebo váš eshop projevil zájem a oslovuje jej opakovaně. Právě tím se zvyšuje pravděpodobnost, že zákazník nakonec právě na vašem e-shopu nakoupí.

Publikováno: 01. 01. 2019 / Aktualizováno: 31. 07. 2023

Kategorie: ON-LINE Business

Autor: Adam Hájek