5 SEO tipů pro rok 2018

Každý nový rok s sebou přináší nové trendy, a to i v oblasti SEO. Na co se letos zaměřit, aby váš web byl úspěšný a dobře vyhledávaný?

Rychlost

Načítání stránek a rychlost vašeho webu jsou mnohdy klíčovými faktory. Lidé jsou rádi, když se všechno načítá tak jak má. Člověka snadno odradí pomalé načítání stránek. Kvůli tomu se z vašeho webu můžou vrátit zpět na vyhledávání a překliknout na jiný. V roce 2018 vám navíc rychlost vašeho webu ovlivní to, jak se web bude zobrazovat ve vyhledávačích. Ten totiž upřednostní ty weby, které se budou rychleji načítat, ze začátku alespoň u Googlu v tzv. mobilním indexu.

Mobilní verze

Mobilní verze webu není nic nového, existuje několik let. Novinkou však bude to, že Google vytvoří mobilní index vyhledávání, tedy databázi stránek, kterou mobilní zařízení uvítají. Stále více lidí totiž vyhledává informace skrze mobil. Vyhledávač bude upřednostňovat weby, které jsou pro mobilní zařízení lépe optimalizované. Naopak ty weby, které optimalizované nejsou, bude vyhledávač řadit na zadní příčky.

Hlasové vyhledávání

Možná už jste slyšeli o hlasových asistentech jako je Cortana nebo Google Voice Search. V České republice ještě nejsou tak používané, ale v Americe jsou velmi oblíbené. Z hlediska optimalizace stránek na hlasové vyhledávání jde zejména o zaměření se na delší hledané výrazy a pochopení otázek, které může hledající položit. Jde o trend, který se bude nadále rozšiřovat.

Odkazy

Odkazy nejsou v SEO novinkou. Hrají v ní velkou roli. V roce 2018 by se majitelé stránek měli zaměřit hlavně na odstranění méně kvalitních odkazů. Ty mohou snižovat hodnocení stránek. Google stále zlepšuje své algoritmy a výsledkem špatného odkazování může být penalizace se strany Googlu. Ve vyhledávání se díky tomu, můžete opět propadnout níže.

Hlubší obsah

Proto, aby byl web dobře vyhledávaný, musí mít kvalitní obsah. Na ten se zaměřte. Očekává se inteligentnější hodnocení obsahu na webech ze strany vyhledávačů. Obsah musí být kvalitní a pro čtenáře přínosný. Měl by obsahovat rozšiřující témata, jako například na co produkt použít, srovnání s ostatními produkty apod.

You may also like...